Hier is de weekendbrief van de 3de schoolweek, deze keer in een nieuw jasje!
Voortaan kunnen jullie op deze blog lezen wat de kinderen hebben uitgespookt, in een kort verslagje.
Maandag hebben we meer geleerd over de schoolspullen: hoe zeg je het,
wat is het gebaar, hoe ziet het woord eruit? En wat kan je ermee doen? Dat laatste zien jullie hier:
We hebben maandag ook een mooie egel gemaakt van klei, samen met juf Katrien. Daarmee konden we onze fijne motoriek oefenen.
Dinsdag hebben we nog een beetje geleerd over rekentaal: wie
heeft er de meeste kleurpotloden? Wie de minste? Welk mandje is leeg, welke is
vol? … De kinderen hebben ook weer een fijne les ritmiek gehad. Na de middag
hebben we geknutseld met verf en wattenstaafjes. Dat vonden ze heel leuk!
Woensdag hebben we onze eerste echte les W.O. gehad, samen
met gebarenjuf Ilse. We starten dit jaar met het thema “Dit ben ik!” en leren
zo wat meer over uiterlijke gelijkenissen en verschillen. Wie is een jongen en
wie een meisje? Zijn onze huidskleuren hetzelfde? Welke haarkleur heb ik, en
heb ik lang krullend haar of misschien korte piekjes? …
Donderdag hebben we een gesprekje gehad over de
schoolspullen en er een verhaaltje van gemaakt. We hebben vandaag ook een gezelschapsspelletje
gespeeld, waarbij de kinderen kleuren en vormen moesten combineren. Leuk en
leerrijk tegelijkertijd!
Vrijdag hebben we geoefend op het herkennen van de geschreven
globaalwoorden ‘gom’ en ‘kleurpotlood’, en om die te onderscheiden van andere
geschreven woorden. Dat lukt al aardig! Ook in de rekenles hebben we verder
gewerkt aan de rekentaal, rekenbegrippen en het vergelijken van figuren: welke hoort niet
in het rijtje thuis? En waarom? Op die manier wordt er ook taal, vormen en richtingen bij betrokken.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten
Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.