zondag 22 september 2019

Week 3: verslag

Dag ouders, oma's en opa's, begeleiders,

Hier is de weekendbrief van de 3de schoolweek, deze keer in een nieuw jasje!
Voortaan kunnen jullie op deze blog lezen wat de kinderen hebben uitgespookt, in een kort verslagje.



Maandag hebben we meer geleerd over de schoolspullen: hoe zeg je het, wat is het gebaar, hoe ziet het woord eruit? En wat kan je ermee doen? Dat laatste zien jullie hier:


We hebben maandag ook een mooie egel gemaakt van klei, samen met juf Katrien. Daarmee konden we onze fijne motoriek oefenen.


Dinsdag hebben we nog een beetje geleerd over rekentaal: wie heeft er de meeste kleurpotloden? Wie de minste? Welk mandje is leeg, welke is vol? … De kinderen hebben ook weer een fijne les ritmiek gehad. Na de middag hebben we geknutseld met verf en wattenstaafjes. Dat vonden ze heel leuk!


Woensdag hebben we onze eerste echte les W.O. gehad, samen met gebarenjuf Ilse. We starten dit jaar met het thema “Dit ben ik!” en leren zo wat meer over uiterlijke gelijkenissen en verschillen. Wie is een jongen en wie een meisje? Zijn onze huidskleuren hetzelfde? Welke haarkleur heb ik, en heb ik lang krullend haar of misschien korte piekjes? …


Donderdag hebben we een gesprekje gehad over de schoolspullen en er een verhaaltje van gemaakt. We hebben vandaag ook een gezelschapsspelletje gespeeld, waarbij de kinderen kleuren en vormen moesten combineren. Leuk en leerrijk tegelijkertijd!














Vrijdag hebben we geoefend op het herkennen van de geschreven globaalwoorden ‘gom’ en ‘kleurpotlood’, en om die te onderscheiden van andere geschreven woorden. Dat lukt al aardig! Ook in de rekenles hebben we verder gewerkt aan de rekentaal, rekenbegrippen en het vergelijken van figuren: welke hoort niet in het rijtje thuis? En waarom? Op die manier wordt er ook taal, vormen en richtingen bij betrokken.







Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.